Z drukami samochodowymi za pan brat

Z drukami samochodowymi za pan brat

Praca kierowcy auta dostawczego lub przedstawiciela handlowego to piękny fach. Niesie jednak ze sobą sporo trudnych niuansów. Jednym z nich — obok niebezpiecznych sytuacji na drodze i odpowiedzialności za przewożony towar — jest prowadzenie dokumentacji związanej ze zużyciem paliwa, przebiegiem auta oraz trasami służbowych przejazdów.

Druki samochodowe i praktyka ich używania

Dokumenty transportu samochodowego bywają dla niektórych kierowców zbyt skomplikowane. Zdarza się, że pracownik błędnie je wypełnia, a potem musi się tłumaczyć z niezgodności opisanej w dokumentacji sytuacji z rzeczywistością. Na szczęście można dostać druki CMR oraz inne druki samochodowe wraz z instrukcją, dotyczącą tego, jak należy je prawidłowo wypełnić. Dzięki temu można wykonać nieprzyjemną część swojej pracy znacznie szybciej, a do tego być bardziej pewnym, że dobrze się wypełniło potrzebne dokumenty.

Wśród zawodowych kierowców mamy nie tylko tych, którzy zajmują się przewozem towarów. Duża część tej grupy zawodowej to ci, którzy pracują w transporcie osobowym. To przede wszystkim taksówkarze i kierowcy autobusów. O ile w komunikacji miejskiej praca jest mocno zorganizowana i w miarę bezpieczna, o tyle w firmach taksówkarskich może to wyglądać nieco gorzej. Szczególnie dotyczy to kwestii bezpieczeństwa. Zdarzają się przecież przypadki napaści na taksówkarza. Jednak w dzisiejszych czasach, gdy niemal każdy kierowca stosuje kamerkę w swoim aucie, takie formy agresji fizycznej nie należą już do tak częstych incydentów, jak to miało miejsce dawniej.

Dokumenty transportu samochodowego, niezbędne w pracy kierowcy

Organizacja pracy w firmach transportowych — czy to towarowych, czy osobowych — przybiera różne formy. Często sam kierowca nie musi opiekować się żadnym pojazdem z firmowej floty, ale za to może mu się zdarzyć jechać niemal każdym firmowym pojazdem. Tak to wygląda przede wszystkim w masowej komunikacji osobowej. Taksówkarze i kierowcy TIR-ów z reguły poruszają się konkretnym wozem, o który sami dbają. Wówczas także sami muszą prowadzić dokumentację samochodu, a więc wypełniać druki samochodowe, przechowywać je i tłumaczyć się z nadmiaru zatankowanego paliwa czy zbyt dużej ilości przejechanych kilometrów w ciągu doby. Jednak niezależnie od rodzaju pracy, kierowca powinien znać się na wypełnianiu dokumentów związanych z jazdą służbowym autem.